Wstęp
CZĘŚĆ I. KONSUMENT W GLOBALNEJ WIOSCE
1. Globalizacja konsumpcji i stylów życia
1.1. Istota i siły sprawcze globalizacji
1.2. Mechanizmy i przejawy procesów globalizacji konsumpcji
1.3. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego
2. Konsumpcjonizm - religia XXI wieku?
2.1. Pułapka "hedonistycznego kieratu"
2.2. Hannibal ante portas? Skutki uboczne i zagrożenia konsumpcjonizmu
3. Transgraniczne wspólnoty konsumentów w globalnej gospodarce
4. Internet i nowe technologie informacyjno-komunikacyjne a zachowania konsumentów
4.1. Pokolenie sieci
4.2. Media społecznościowe - istota i charakterystyka
4.3. Wirtualne społeczności konsumenckie
5. Pro domo sua: polscy konsumenci w obliczu procesów globalizacji
5.1. Stosunek Polaków do wzorców globalizacyjnych
5.2. Odzwierciedlenie procesów globalizacji w zachowaniach polskich konsumentów
CZĘŚĆ II. NOWE TRENDY KONSUMENCKIE
1. Zmiany w zachowaniach konsumentów na początku XXI wieku
2. Istota, mechanizm powstawania i rozprzestrzeniania się nowych trendów konsumenckich
2.1. Powstawanie trendów
2.2. Proces rozprzestrzeniania się nowych trendów
2.3. Diagnozowanie i przewidywanie trendów konsumenckich
3. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich
3.1. "Mieszanie się płci" (gender blending)
3.2. LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability)
3.3. Samoleczenie (Do-It-Yourself Doctors)
3.4. Trysumer - "konsument poszukujący"
3.5. Sharing economy - współpraca konsumencka
3.6. Demokratyzacja luksusu
3.7. Technologizacja życia codziennego
3.8. "Cyfrowa abstynencja"
3.9. Natychmiastowa gratyfikacja
3.10. Hiperpersonalizacja
3.11. Porecesyjne trendy konsumenckie
4. Zrównoważona konsumpcja - realny trend czy utopijna mrzonka?
CZĘŚĆ III. RELACJE KONSUMENT-PRZEDSIĘBIORSTWO
1. Konsument w strategiach przedsiębiorstw - ewolucja roli i znaczenia
1.1. Wiedza o zachowaniach konsumentów jako źródło przewagi konkurencyjnej
1.2. Budowanie długotrwałych relacji z konsumentami
2. Współczesne uwarunkowania zmian w relacjach firm z konsumentami
3. Implikacje zmian w zachowaniach konsumentów dla strategii przedsiębiorstw
3.1. Szanse i wyzwania dla przedsiębiorstw wynikające ze zmian w zachowaniach konsumentów
3.2. Reakcje przedsiębiorstw na nowe trendy konsumenckie
3.2.1. Strategie firm w sektorze fast fashion
3.2.2. Zmiany w strategiach przedsiębiorstw na rynku dóbr luksusowych
3.2.3. Reakcje firm z innych branż na nowe trendy konsumenckie
4. Marketing doświadczeń
4.1. Handel detaliczny jako teatr wyobraźni
4.2. Marki w przestrzeni miejskiej - nowe tendencje
4.3. "Rzeczywistość rozszerzona" - technologia jako narzędzie wzmacniania konsumenckich doznań
5. Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy o konsumentach
5.1. Źródła wiedzy o konsumentach
5.2. Modele zarządzania wiedzą o konsumentach
5.3. Wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w gromadzeniu informacji o konsumentach
6. Konsument jako partner firmy
6.1. Przesłanki tworzenia zindywidualizowanych ofert rynkowych
6.2. Współpraca firm i konsumentów
6.3. Prosumenci: marketingowa kreacja czy nowa jakość relacji firm z konsumentami?
7. Zachowania konsumentów a nowe modele biznesowe - studium przypadku branży muzycznej
Zakończenie
Bibliografia