Kategorie

Futura StudioInicjatywa Wydawnicza Hobb.plRafaelTermediaComrel Alina Paszkiewicz12 PosterunekIskryPascalPointaQueermedia.plBL Info Polska Sp. z o.o.PoligrafZwierciadłoSłowo/obraz terytoriaUniversitasJaguarSonoriaInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Agoy.plBernardinumEtenaDom Wydawniczy PWNCzarna OwieczkaMarcusKarakterLexisNexisWydawnictwo 44.plSMPBP.W. Poraj sp. z o.o.Mała KurkaWydawnictwa Sportowe i NaukoweWydawnictwo Uniwersytetu JagiellońskiegoGallQuicklyFinna Wolters Kluwer SAWitmanPsychoskokSine Qua NonSzumlasu.plMotopressVideografKolegium Europy WschodniejBonaInstytut Marka KamińskiegoAmberWielka LiteraStowarzyszenie Centrum Badań nad Zagładą ŻydówA.i A. KuryłowiczEgmontInfomediaElementF.H. Eko WyspaBullet BooksOficyna Wydawnicza Przybylik &NiecałeAgata Jaczun ManagementOficyna AuroraDestino CommunicationsNomen-OmenDemartLektorKlettPoradnia K.WilgaPublikatorDobra LiteraturaWydawnictwo MWydawnictwo Krytyki PolitycznejInitiumCreatus MovensSensacje XX WiekuStageman PolskaMuzeum Powstania WarszawskiegoAgencja Edytorska EZOPFeminotekaOśrodek KartaKsiążnicaCommercial Enterprise ONSzara GodzinaSymenMiasto KsiążekInstytut Praktycznej EdukacjiSkatJS and COGagaglobeLiber ElectronicusLogos MediaEricaStudio AstropsychologiiWitanetTerra Nulliusedu-LibriIUVISBMStowarzyszenie Obywatele ObywatelomWydawnictwo SzafaWydawnictwo PoznańskieOficyna GolaA KuKu SztukaGWP Gdańskie Wydawnictwo PsychologiczneCyfrantWydawnictwo ZakładkaNovumBogulandiaLibeaPaccoarteWydawnictwo Uniwersytetu ŁódzkiegoRanGaAmeaPapierowy motylHanamiFiliaMarginesyMulticoPolski Instytut Spraw MiędzynarodowychAgencja Wydawnicza Jerzy MostowskiEJ!MegaWiedzaStratusInpingoKwiaty OrientuAkuratPremaCKLDrageus Publishing HouseMagnumFundacja "Dobre Słowo"AvalonColorful MediaSkeneHa!artIlluminatioSolGajAzylAMF PLUS GroupTatarakOficynkaeliteraPracownia ArchitektonicznaUroboroseFKaArtVitaeGremlinzLiber Sp z.o.o.Zielona SowaHarlequin PolskaZnakWydawnictwa UWNovae ResInfornextNowy ŚwiatBrantaBiblioteka AnalizZłote MyśliVirtualoRunaWolters Kluwer - pakietyDrzewo LauroweFox PublishingMuzaGaleria KsiążkiSkrzatJanKaEprofesse-BizComCentrum Myśli JPIIBright FutureWolne LekturySelf PublishingFilarwydawnictwo piWolters Kluwer - ebookiE-bookowo Wolters Kluwer PolskaHelionInsignisvirtualoWydawnictwo C.H. BeckPedagogWAiPPrawo i Praktyka GospodarczaPolska Akademia Nauk Wolters Kluwer Polska - OFICYNA Wolters Kluwer Polska - LEX Wolters Kluwer Polska - ABC Wolters KluwerWydawnictwo Wolters Kluwer PolskaGonetaModeratorLiteratura Net PlLingoImpulsFelbergArmorykaWydawnictwo landie.plLKG PolskaBC EdukacjaC. H. BeckWABDifinSiedmiorógVocatioJednośćWydawnictwo MGRegan PressMiNDInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Dobry eBookAlma - Press Sp. z o.o.CrackTheBottleWolters KluwerLiteratVerlag Dashofer Sp. z o.o.CzarneAstrumMiradorRTC AWBabarybaZeszyty LiterackieThe FactoEdgardArkadia Literatur VerlagBeck Info BiznesNTEOficyna Wydawnicza PrzybylikArs MachinaTelbitDrzewo BabelRW2010AusteriaREMI Katarzyna Portnicka989-Instytut Kreowania SkutecznościKsięgarnia literacka im. Sióstr ChodakowskichProhibitaAkcentInicjałPromatekTrytonMy BookPortpublishPitagorasBISLibraAlbatrosKomisja Nadzoru FinansowegoMAK VerlagVeni Vidi ViciFundacja AlterpopWalkowska WydawnictwoBiobooksDębogóraWydawnictwo Adam MarszałekWolters Kluwer PolskaBEL StudioBizarreCeDeWuC.H. BeckMACMT BiznesOficyna SGHPWEPWNStudio EmkaWolters Kluwer Polska Wydawnictwo Uczelni VistulaWiedza i PraktykaInstytut Wydawniczy Książka i PrasaPlacetFijor PublishingPWP Iuris Sp. zo.o.Wydawnictwo Naukowe CONTACTWydawnictwo a5Key TextElipsaPoltextLiniaBellonaInstytut Wiedzy i InnowacjiOlesiejukScholarLexis NexisRebisAdam MarszałekBuchmannLaurumRachunkowość Sp. z o.o.ZYSK I S-KAWektory Stowarzyszenie Księgowych w PolsceUNIMEX Palgrave Macmillan Pearson EducationCambridge University PressFundacja Polski Instytut DyrektorówFingere Joanna ŚmielewskaWydawnictwo Kurhaus PublishingWszystkie wydawnictwa
Filtruj wydawnictwo

Nowości

Wszystkie


Strona główna | Inne | Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą
Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą
Autor: Iwona Kania
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-205-4
Data wydania: 2010, dodruk 2014
Liczba stron: 208
Format: B5
Oprawa: miękka
Cena: 34,00 zł 30,60 zł
Dostępność: 72 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.
Z recenzji dr Anny Paszkowskiej-Rogacz:

Publikacja, zgodnie z tytułem została opracowana z myślą o doradcach zawodowych,
pracujących z uczniami wybierającymi ścieżkę kariery zawodowej. (...) Do niewątpliwych zalet recenzowanego opracowania należy:

- Dostosowanie tematyki ćwiczeń do rzeczywistych potrzeb uczniów, którzy rozwijają umiejętność projektowania i realizacji własnej drogi zawodowej;
- Klarowny opis warsztatu pracy doradcy zawodowego, który umożliwia mu pełne odtworzenie prezentowanych zajęć i skorzystanie z zaplecza metodycznego w postaci kwestionariuszy i materiałów pomocniczych zawartych w załącznikach;
- Dostarczenie czytelnikowi informacji źródłowej.

Patroni medialni:

     



Zapoznaj się z fragmentem książki   więcej Zobacz wszystkie nowości

"Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno - zawodowym" e-mentor.edu.pl więcej Zobacz wszystkie nowości

"Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno - zawodowym" więcej Zobacz wszystkie nowości


Spis treści:

Przedmowa. Uczenie się przez doświadczenie

Rozdział  1. Jak wypracować zasady pracy grupowej? – Kontrakt grupowy

Ćwiczenia:
„Normy w naszej grupie”
„Trójkąt satysfakcji”
Rozdział 2. Jak zintegrować grupę? – „Łamacze lodów”
Ćwiczenia:
„Mam na imię i lubię”
„Drzewo – podobieństwa i różnice”
„Rymowanka”
„Sherlock Holmes”
„Zwariowany korowód”
„A teraz powiedz mi, kim jestem”
Rozdział 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?

Ćwiczenia:
„Maszyny”
„Skuteczny zespół”
„Gwoździe”
„Mafia”
„Kwadraty”
„Zagubiony w biurowcu”
„Fabryka samolotów”
„Plac budowy”
„Kasyno”
„Korek”
„Dylemat więźnia”
 
Rozdział 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Ćwiczenia:
„Lista”
„Na przyjęciu”
„Firmowe przyjęcie”
„Diagnoza z wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB – 6”
„Analiza studium przypadku Marzycielka”
„Stokrotka”
„Postaci z bajek”
„Zawód pod lupą”
Rozdział 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?

Ćwiczenia:
„Uszkodzone urządzenie”
„Wydzieranka”
„Ostry jak brzytwa”
„Definiowanie”
„Głuchy telefon – plotka werbalna”
„Mówca”
„Regulatory”
„Plotka niewerbalna”
Rozdział 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą w czasie, w tym planowania i pracy z celem?

Ćwiczenia:
„Piłeczka”
„Tort dnia”
„Analiza ABC”
„Akumulatory”
„Moja droga”
„Planuję realizację celu”
„Mój cel”
„Prawie Apokalipsa”
„Projekt Noego”
Rozdział 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?

Ćwiczenia:
„Rynek Pracy”
„Rozmowa kwalifikacyjna”
„Dlaczego Oni to robią?”
„Obawy”
Rozdział 8. Jak podnosić poziom energii w grupie? – „Enerdżajzery” (ćwiczenia stymulujące do działania)

Ćwiczenia:
„Ewolucja”
„Krasnale, myszki, wampiry”
„Impuls”
„Sałatka owocowa”
„Skojarzenia”
Załączniki do rozdziału 1. Jak wypracować wspólnie z grupą zasady pracy grupowej?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Kontrakt grupowy”
A Ćwiczenie „Trójkąt satysfakcji”
Załączniki do rozdziału 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Maszyny”
A Ćwiczenie „Gwoździe”
A Ćwiczenie „Mafia”
A Ćwiczenie „Kwadraty”
A Ćwiczenie „Zagubiony w biurowcu”
A Ćwiczenie „Plac budowy”
A Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela z punktacją)
B Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela do zapisywania wyników)
A Ćwiczenie „Korek”
A Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Matryca wyników)
B Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Tabela wyników i zapisu przebiegu gry)
Załączniki do rozdziału 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Lista”
A Ćwiczenie „Na przyjęciu” (Formularz do pracy indywidualnej)
A Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Formularz do pracy indywidualnej)
B Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Lista wartości)
C Ćwiczenia „Firmowe przyjęcie” (Moje wartości)
A Ćwiczenie „Diagnoza w wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB-6”
A Ćwiczenie „Marzycielka”
A Ćwiczenie „Postaci z bajek”

Załączniki do rozdziału 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
Załączniki:
A Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
B Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
C Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
A Ćwiczenie „Ostry jak brzytwa”
A Ćwiczenie „Definiowanie”
A Ćwiczenie „Mówca”
A Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki A)
B Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki B)
Załączniki do rozdziału 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą
w czasie oraz planowania i pracy z celem?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 1)
B Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 2)
A Ćwiczenie „Analiza ABC”
B Ćwiczenie „Analiza ABC”
A Ćwiczenie „Akumulatory” (Indywidualna krzywa efektywności)
B Ćwiczenie „Akumulatory” (Rytm mojego dnia)
C Ćwiczenie „Akumulatory” (Podnoszę swoją efektywność)
A Ćwiczenie „Moja droga”
A Ćwiczenie „Planuję realizację celu”
A Ćwiczenie „Mój cel”
A Ćwiczenie „Prawie Apokalipsa”
A Ćwiczenie „Projekt Noego” (Elementy konstrukcji Arki)
B Ćwiczenie „Projekt Noego” (Diagram Gantta)
Załączniki do rozdziału 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
Załączniki:
A Ćwiczenie „Obawy”
Bibliografia

Iwona Kania
Trenerka umiejętności społecznych, absolwentka podyplomowych studiów Terapii i Treningu Grupowego na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Ewaluacji Programów Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat pracuje z różnymi grupami zawodowymi, projektuje i wdraża programy szkoleń m.in.: dla kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw, nauczycieli, pracowników administracji publicznej. Pracuje również ze studentami podyplomowych studiów doradztwa zawodowego w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator merytoryczny i realizator projektów szkoleniowych i badawczych związanych z profilaktyką bezrobocia, problematyką startu i rozwoju zawodowego, badaniem jakości i ewaluacją przedsięwzięć szkoleniowych. Autorka artykułów poświęconych ww. problematyce i współautorka książek.


 Wstecz
Koszyk pusty

Bestsellery

Wszystkie

Dla przyszłych autorów

Wydaj książkę w Difinie

Płatności on-line


Publit wydawnictwo internetowe