Kategorie

Futura StudioAgoy.plInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Inicjatywa Wydawnicza Hobb.plRafaelTermediaComrel Alina Paszkiewicz12 PosterunekIskryPascalPointaInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Queermedia.plBL Info Polska Sp. z o.o.PoligrafFinnaQuicklyBernardinumEtenaDom Wydawniczy PWNCzarna OwieczkaMarcusKarakterLexisNexisWydawnictwo 44.plSMPBInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?P.W. Poraj sp. z o.o.Mała KurkaWydawnictwa Sportowe i NaukoweWydawnictwo Uniwersytetu JagiellońskiegoGallZwierciadłoSłowo/obraz terytoriaCreatus MovensInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Sensacje XX WiekuOficyna Wydawnicza Przybylik &Bullet BooksPsychoskokSine Qua NonSzumlasu.plMotopressVideografKolegium Europy WschodniejBonaInstytut Marka KamińskiegoInitiumWydawnictwo Krytyki PolitycznejUniversitasJaguarInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?DemartInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Poradnia K.WilgaPublikatorDobra LiteraturaWydawnictwo MAmberMuzeum Powstania WarszawskiegoAgencja Edytorska EZOPFeminotekaOśrodek KartaKsiążnicaCommercial Enterprise ONSzara GodzinaSymenMiasto KsiążekInstytut Praktycznej EdukacjiSkatJS and COGagaglobeLiber ElectronicusLogos MediaEricaStudio AstropsychologiiWitanetTerra Nulliusedu-LibriIUVISBMStowarzyszenie Obywatele ObywatelomWydawnictwo SzafaWydawnictwo PoznańskieOficyna GolaA KuKu SztukaGWP Gdańskie Wydawnictwo PsychologiczneCyfrantWydawnictwo ZakładkaNovumBogulandiaLibeaPaccoarteWydawnictwo Uniwersytetu ŁódzkiegoRanGaAmeaPapierowy motylHanamiFiliaMarginesyInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Polski Instytut Spraw MiędzynarodowychAgencja Wydawnicza Jerzy MostowskiEJ!Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?AkuratInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Drageus Publishing HouseMagnumInstytut Wydawniczy ?Latarnik?AvalonColorful MediaSkeneHa!artIlluminatioSolGajAzylAMF PLUS GroupTatarakOficynkaeliteraPracownia ArchitektonicznaUroboroseFKaArtVitaeGremlinzLiber Sp z.o.o.Wielka LiteraMuzaZnakWydawnictwa UWNovae ResInfornextNowy ŚwiatBrantaBiblioteka AnalizZłote MyśliVirtualoRunaWolters Kluwer - pakietyWolters Kluwer - ebookiHarlequin PolskaDrzewo LauroweGaleria KsiążkiSkrzatJanKaEprofesse-BizComCentrum Myśli JPIIBright FutureWolne LekturySelf PublishingFilarwydawnictwo piInsignisE-bookowoGonetaHelionFox PublishingvirtualoWydawnictwo C.H. BeckPedagogWAiPPrawo i Praktyka GospodarczaPolska Akademia Nauk Wolters Kluwer Polska - OFICYNA Wolters Kluwer Polska - LEX Wolters Kluwer Polska - ABC Wolters Kluwer Polska Wolters KluwerModeratorLiteratura Net PlLingoImpulsFelbergArmorykaWydawnictwo landie.plLKG PolskaBC EdukacjaC. H. BeckWABWydawnictwo Wolters Kluwer PolskaDifinZielona SowaStowarzyszenie Centrum Badań nad Zagładą ŻydówAusteriaMiradorAstrumAlma - Press Sp. z o.o.JednośćWolters KluwerWydawnictwo MGRegan PressMiNDInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?CrackTheBottleRW2010Drzewo BabelTelbitA.i A. KuryłowiczEgmontInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?The FactoEdgardInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Ars MachinaLiteratSiedmiorógAlbatrosAkcentInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?BISMy BookPromatekTrytonInstytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Verlag Dashofer Sp. z o.o.Instytut Wydawniczy ?Latarnik?Instytut Wydawniczy ?Latarnik?REMI Katarzyna PortnickaCzarneWolters Kluwer PolskaBEL StudioBizarreCeDeWuC.H. BeckMACMT BiznesOficyna SGHPWEPWNStudio EmkaWolters Kluwer Polska Wydawnictwo Uczelni VistulaWiedza i PraktykaInstytut Wydawniczy Książka i PrasaPlacetFijor PublishingPWP Iuris Sp. zo.o.Wydawnictwo Naukowe CONTACTWydawnictwo a5Key TextElipsaPoltextLiniaBellonaInstytut Wiedzy i InnowacjiOlesiejukScholarLexis NexisRebisAdam MarszałekBuchmannLaurumRachunkowość Sp. z o.o.ZYSK I S-KAWektory Stowarzyszenie Księgowych w PolsceUNIMEX Palgrave Macmillan Pearson EducationCambridge University PressFundacja Polski Instytut DyrektorówWszystkie wydawnictwa
Filtruj wydawnictwo

Nowości

Wszystkie

Szanowni Klienci!

W miesiącach lipiec - sierpień księgarnia stacjonarna w SGH jest nieczynna.

W sprawie realizacji zamówień internetowych, prosimy o kontakt z działem
handlowym wydawnictwa Difin tel. 22 851 45 61 wew. 110, 111, 114; e-mail: handlowy@difin.pl.

www.ksiegarnia.difin.pl

Przepraszamy za utrudnienia

Strona główna | Inne | Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą
Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą
Autor: Iwona Kania
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-205-4
Data wydania: 2010, dodruk 2014
Liczba stron: 208
Format: B5
Oprawa: miękka
Cena: 34,00 zł 30,60 zł
Dostępność: 72 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.
Z recenzji dr Anny Paszkowskiej-Rogacz:

Publikacja, zgodnie z tytułem została opracowana z myślą o doradcach zawodowych,
pracujących z uczniami wybierającymi ścieżkę kariery zawodowej. (...) Do niewątpliwych zalet recenzowanego opracowania należy:

- Dostosowanie tematyki ćwiczeń do rzeczywistych potrzeb uczniów, którzy rozwijają umiejętność projektowania i realizacji własnej drogi zawodowej;
- Klarowny opis warsztatu pracy doradcy zawodowego, który umożliwia mu pełne odtworzenie prezentowanych zajęć i skorzystanie z zaplecza metodycznego w postaci kwestionariuszy i materiałów pomocniczych zawartych w załącznikach;
- Dostarczenie czytelnikowi informacji źródłowej.

Patroni medialni:

     



Zapoznaj się z fragmentem książki   więcej Zobacz wszystkie nowości

"Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno - zawodowym" e-mentor.edu.pl więcej Zobacz wszystkie nowości

"Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno - zawodowym" więcej Zobacz wszystkie nowości


Spis treści:

Przedmowa. Uczenie się przez doświadczenie

Rozdział  1. Jak wypracować zasady pracy grupowej? – Kontrakt grupowy

Ćwiczenia:
„Normy w naszej grupie”
„Trójkąt satysfakcji”
Rozdział 2. Jak zintegrować grupę? – „Łamacze lodów”
Ćwiczenia:
„Mam na imię i lubię”
„Drzewo – podobieństwa i różnice”
„Rymowanka”
„Sherlock Holmes”
„Zwariowany korowód”
„A teraz powiedz mi, kim jestem”
Rozdział 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?

Ćwiczenia:
„Maszyny”
„Skuteczny zespół”
„Gwoździe”
„Mafia”
„Kwadraty”
„Zagubiony w biurowcu”
„Fabryka samolotów”
„Plac budowy”
„Kasyno”
„Korek”
„Dylemat więźnia”
 
Rozdział 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Ćwiczenia:
„Lista”
„Na przyjęciu”
„Firmowe przyjęcie”
„Diagnoza z wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB – 6”
„Analiza studium przypadku Marzycielka”
„Stokrotka”
„Postaci z bajek”
„Zawód pod lupą”
Rozdział 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?

Ćwiczenia:
„Uszkodzone urządzenie”
„Wydzieranka”
„Ostry jak brzytwa”
„Definiowanie”
„Głuchy telefon – plotka werbalna”
„Mówca”
„Regulatory”
„Plotka niewerbalna”
Rozdział 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą w czasie, w tym planowania i pracy z celem?

Ćwiczenia:
„Piłeczka”
„Tort dnia”
„Analiza ABC”
„Akumulatory”
„Moja droga”
„Planuję realizację celu”
„Mój cel”
„Prawie Apokalipsa”
„Projekt Noego”
Rozdział 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?

Ćwiczenia:
„Rynek Pracy”
„Rozmowa kwalifikacyjna”
„Dlaczego Oni to robią?”
„Obawy”
Rozdział 8. Jak podnosić poziom energii w grupie? – „Enerdżajzery” (ćwiczenia stymulujące do działania)

Ćwiczenia:
„Ewolucja”
„Krasnale, myszki, wampiry”
„Impuls”
„Sałatka owocowa”
„Skojarzenia”
Załączniki do rozdziału 1. Jak wypracować wspólnie z grupą zasady pracy grupowej?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Kontrakt grupowy”
A Ćwiczenie „Trójkąt satysfakcji”
Załączniki do rozdziału 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Maszyny”
A Ćwiczenie „Gwoździe”
A Ćwiczenie „Mafia”
A Ćwiczenie „Kwadraty”
A Ćwiczenie „Zagubiony w biurowcu”
A Ćwiczenie „Plac budowy”
A Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela z punktacją)
B Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela do zapisywania wyników)
A Ćwiczenie „Korek”
A Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Matryca wyników)
B Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Tabela wyników i zapisu przebiegu gry)
Załączniki do rozdziału 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Lista”
A Ćwiczenie „Na przyjęciu” (Formularz do pracy indywidualnej)
A Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Formularz do pracy indywidualnej)
B Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Lista wartości)
C Ćwiczenia „Firmowe przyjęcie” (Moje wartości)
A Ćwiczenie „Diagnoza w wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB-6”
A Ćwiczenie „Marzycielka”
A Ćwiczenie „Postaci z bajek”

Załączniki do rozdziału 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
Załączniki:
A Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
B Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
C Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
A Ćwiczenie „Ostry jak brzytwa”
A Ćwiczenie „Definiowanie”
A Ćwiczenie „Mówca”
A Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki A)
B Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki B)
Załączniki do rozdziału 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą
w czasie oraz planowania i pracy z celem?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 1)
B Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 2)
A Ćwiczenie „Analiza ABC”
B Ćwiczenie „Analiza ABC”
A Ćwiczenie „Akumulatory” (Indywidualna krzywa efektywności)
B Ćwiczenie „Akumulatory” (Rytm mojego dnia)
C Ćwiczenie „Akumulatory” (Podnoszę swoją efektywność)
A Ćwiczenie „Moja droga”
A Ćwiczenie „Planuję realizację celu”
A Ćwiczenie „Mój cel”
A Ćwiczenie „Prawie Apokalipsa”
A Ćwiczenie „Projekt Noego” (Elementy konstrukcji Arki)
B Ćwiczenie „Projekt Noego” (Diagram Gantta)
Załączniki do rozdziału 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
Załączniki:
A Ćwiczenie „Obawy”
Bibliografia

Iwona Kania
Trenerka umiejętności społecznych, absolwentka podyplomowych studiów Terapii i Treningu Grupowego na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Ewaluacji Programów Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat pracuje z różnymi grupami zawodowymi, projektuje i wdraża programy szkoleń m.in.: dla kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw, nauczycieli, pracowników administracji publicznej. Pracuje również ze studentami podyplomowych studiów doradztwa zawodowego w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator merytoryczny i realizator projektów szkoleniowych i badawczych związanych z profilaktyką bezrobocia, problematyką startu i rozwoju zawodowego, badaniem jakości i ewaluacją przedsięwzięć szkoleniowych. Autorka artykułów poświęconych ww. problematyce i współautorka książek.


 Wstecz
Koszyk pusty

Bestsellery

Wszystkie

Dla przyszłych autorów

Wydaj książkę w Difinie

Płatności on-line