Projekty to narzędzia kształtowania przyszłości. To na skutek realizacji projektów dokonuje się postęp cywilizacyjny: zarówno materialny - obejmujący rozwój obiektów gospodarczych, dóbr publicznych, infrastruktury, nowych produktów itd. - jak i niematerialny - obejmujący nowe koncepcje i rozwiązania społeczne i polityczne, nowe rozwiązania organizacyjne, nowe usługi, dobra kultury itd.
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Aby projekty mogły być skutecznym narzędziem kształtowania przyszłości, muszą stosować profesjonalne zasady, sprawdzone w praktyce. Jedną z takich zasad jest zasada preparacji działania. "Preparacja, czyli przygotowanie działania, jest walorem dobrej roboty o tyle, że każde działanie wymaga przygotowania i nieprawidłowe przygotowanie musi zmniejszyć jego prawidłowość".
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Podstawowym sposobem preparacji działania jest planowanie: "kreacyjne myślenie o przyszłości", "projektowanie przyszłości, jakiej pragniemy, oraz skutecznych sposobów jej realizacji". Znajduje ono szerokie zastosowanie w zarządzaniu projektami. Przedmiotem planowania w zarządzaniu projektami są różnorodne zagadnienia: funkcjonalne, czyli dotyczące przebiegu projektu, instytucjonalne, dotyczące organizacji projektowej, a także personalne, dotyczące uczestników projektów.
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Spośród obszernych i różnorodnych problemów planistycznych zarządzania projektami jako przedmiot rozważań niniejszej monografii zostały wybrane problemy planowania przebiegu projektów. Są to bowiem kluczowe i pierwotne wobec innych problemy planistyczne zarządzania projektami.
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Opracowanie składa się z trzech części. W części pierwszej zostały omówione podstawowe zagadnienia planowania, planowanie w zarządzaniu projektami, w tym zwłaszcza planowanie przebiegu projektu. W tej części dokonano charakterystyki typowych sytuacji planistycznych - planowania w warunkach pewności, planowania w warunkach ryzyka i planowania w warunkach niepewności - i określono koncepcje i modele planistyczne znajdujące zastosowanie w poszczególnych sytuacjach planistycznych. W części drugiej zostały scharakteryzowane najważniejsze koncepcje i modele planowania przebiegu projektu stosowane w deterministycznych, stochastycznych i innowacyjnych sytuacjach planistycznych:
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - deterministyczne koncepcje i modele (CPM, MPM i inne),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - stochastyczne koncepcje i modele (PERT, GERT i inne),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - zasobowe koncepcje i modele (CCPM),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - macierzowe koncepcje i modele (GOPP/ZOPP, PCM/LFA),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - zwinne koncepcje i modele (Agile, SCRUM i inne),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n - heurystyczne koncepcje i modele (PATTERN, CPE i inne),
\r\n - \\\\r\\\\n
\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
W części trzeciej został dokonany przegląd wyników badań obcych i wyników własnych badań empirycznych z zakresu planowania przebiegu projektów w polskich organizacjach.
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Niniejsza monografia powstała w wyniku realizacji badań statutowych pt. Planowanie przebiegu projektów w warunkach ryzyka i niepewności - przegląd koncepcji i modeli, wykonanych w 2014 r. przez zespół pracowników naukowych Katedry Zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr. hab. Michała Trockiego.
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n
\r\n
Spis treści
\r\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
WSTĘP
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1. PODSTAWY PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1.1. Projekty i zarządzanie projektami
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1.2. Zagadnienia ogólne planowania
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1.3. Planowanie w zarządzaniu projektami
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1.4. Charakterystyka głównych procesów/etapów planowania przebiegu projektu
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
1.5. Sytuacje planistyczne przebiegu projektu
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
2. KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
2.1. Przegląd koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
3. DETERMINISTYCZNE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
3.1. Geneza deterministycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
3.2. Charakterystyka deterministycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
4. KRYTYKA KLASYCZNYCH, DETERMINISTYCZNYCH KONCEPCJI I MODELI PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
4.1. Uwarunkowania i przyczyny krytyki klasycznych, deterministycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
4.2. Krytyka klasycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów z punktu widzenia dziedzin planowania
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
5. STOCHASTYCZNE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
5.1. Geneza stochastycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
5.2. Charakterystyka stochastycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6. ZASOBOWE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.1. Geneza zasobowych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.2. Wprowadzenie do metody łańcucha krytycznego
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.3. Planowanie projektu według metody CCPM
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.4. Szacowanie buforów w metodzie CCPM
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.5. Zmiany w kulturze organizacyjnej zespołów projektowych zgodnie z CCPM
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.6. Monitorowanie i kontrola projektu według metody CCPM
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
6.7. Podsumowanie
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7. MACIERZOWE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7.1. Geneza macierzowych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7.2. Charakterystyka macierzowych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7.3. Modyfikacje macierzowych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów - LFA-M
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7.4. Przyczyny i próby łączenia macierzowych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów z innymi narzędziami
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
7.5. Podsumowanie
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
8. ZWINNE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
8.1. Poziomy planowania projektów agile
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
8.2. Podsumowanie
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
9. HEURYSTYCZNE KONCEPCJE I MODELE PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
9.1. Geneza heurystycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
9.2. Charakterystyka heurystycznych koncepcji i modeli planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
9.3. Modyfikacje koncepcji i modeli heurystycznego planowania przebiegu projektów
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10. BADANIA PLANOWANIA PRZEBIEGU PROJEKTÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10.1. Założenia i model badawczy
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10.2. Charakterystyka próby badawczej
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10.3. Analiza wyników
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10.4. Weryfikacja hipotez badawczych
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
10.5. Bibliografia
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
SPIS RYSUNKÓW
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n\\\\r\\\\n
\r\n\r\n
SPIS TABEL
\r\n\r\n
\\\\r\\\\n
\r\n
Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze